Feedback
Shame
gary reageerde op: Shame(15/1/12 20:20)
\"Hij is de American Psycho die de kettingzaag heeft ingeruild voor zijn geslachtsorgaan.\" zegt Lesaffer.
\"Hij lijkt wel de nieuwe Patrick Bateman, maar dan met een stijve snikkel in plaats van een kettingzaag.\" zegt Stockman.
Hmmmmmmmm
K.U.T zegt: Aangezien onze recensie al een tweetal weken on line stond voor de recensie in Humo-verscheen, moet Stockman dus een Kutfan zijn.
Hugo (4)
findus reageerde op: Hugo(7/1/12 17:37)
Prachtfilm,ode aan de cinema,op een gegeven moment zie je het ongeval in gare montparnasse uitgebeeld,de film in 3D uitbrengen is perfect,kunnen wij even verwonderd zitten kijken zoals er naar de eerste films gekeken werd; Niet te missen!
Hugo (3)
MehmetZo te zien is er nogal veel verdeeldheid over de recensies dezer dagen. Ik vond Drive ronduit schitterend, in tegenstelling tot ene Safran die het "stront"(?) noemt. Jezus. Zelfs een recensent gebruikt dergelijke termen niet.
Maar ahum: Hugo vier sterren en bejubeld door haast alle recensenten? Ik ben niet bepaald een persoon die het snel aftrapt voor een film van mindere kwaliteit. Maar Hugo maakte toch een uitzondering. Noem me te kritisch, maar ik bespeurde het "wonderlijke" van de cinema niet meteen, hoor. En na 1 uur en 28 minuten wachten, vond ik het welletjes en kon ik het niet meer aan.
Spijtig van de brandstof, het entreegeld, de Bounty en de tijd die ik eraan heb verspild.
Hugo (2)
Johan De Bruycker reageerde op: Hugo(2/1/12 20:52)
Helemaal eens met deze recensie, je moet deze fim gezien hebben.
Beste!!! van 2011 en misschien ook nog van 2012
Hugo
Suzanne Binnemans reageerde op: Hugo(2/1/12 15:34)
Ik consulteer regelmatig de KUTsite. Mooie recensie alweer over 'Hugo'. Ik heb de film nog niet gezien, maar ik kan niet wachten om te gaan kijken; deze bespreking bewijst dat jullie supergoed werk leveren voor de geïnteresseerde filmliefhebbers onder ons. Mijn complimenten.
The Tree of Life
Jan reageerde op: The Tree of Life(27/12/11 23:14)
Tree of Life was de grootste tegenvaller van 2011.
Religieuze propaganda. Ja, op het einde in de hemel, komt alles weer goed en leven we nog lang en gelukkig. G**verd*mme wat ligt het er weer dik op dat er een grote tovenaar op een wolk is die alles bepaald. Zelfs die mooie visuele plaatjes weet die film daardoor toch nog te verpesten.
Drive (2)
SafranDriewerf awoert voor Drive! Dit is de meest pretentieuze en overroepen film van het afgelopen jaar. De verschrikkelijke score van Badelamenti werd gewoonweg gecopy pasted vanuit Twin Peaks. De fotografie is op zijn best saai te noemen en het hele verhaaltje overbodig. En vergelijk Ryan Gosling alsjeblief niet met Robert de Niro. Veel meer dan een gestreken smoel aanhouden en af en toe z'n stem laten overslaan doet deze jongeman immers niet. Om nog maar te zwijgen van die enerverende Albert Brooks! Kan iemand mij trouwens uitleggen wat de recensent precies bedoelt met de "haast lyrische schoonheid" van de beelden? Veel meer dan een routineuze aaneenrijging van shot - tegenshot en enkele zonnneflares vielen mij aan deze flauwe prent niet op.
Werkelijk alles in Drive ligt er zo dik op, van de overdreven geluidseffecten, de scheefbekkende booswichten tot de overbodige beats, dat je als kijker gewoonweg helemaal stikt in de flitsende stront die je wordt voorgeschoteld.
Drive
jan k reageerde op: Drive(11/11/11 01:36)
Net terug van de cinema..
Al lang geleden dat ik zo'n sterke film op het witte doek heb mogen aanschouwen.
Ik ben het dan ook volledig eens met bovenstaande recensie.
Enorme aanrader!
The Smurfs
Kris reageerde op: The Smurfs(23/10/11 12:59)
Objectief zou je idd kunnen stellen dat de film nog maar weinig met origineel van doen heeft maar op zichzelf staand is het toch niet zo'n 'misbaksel' als jullie bespreking doet vermoeden. Ik ben zelf nog groot geworden met o.a. de smurfen en vond het, ondanks de'onjuistheden' een vermakelijke film met prachtig geanimeerde en aandoenlijke smurfen en mijn kindjes (4, 8 en 11j) hebben er volop van genoten en dan geniet papa mee :-) Als er dan toch een ding is dat me stoorde, dan is het het 'tazeren' (van Gargamel) alsof men het de kids als iets gewoons en aanvaardbaar wil inlepelen... soit, iedereen met kids die grappige luchtige film wil, ne fijne middag !
Rundskop (2)
Roland DP reageerde op: Rundskop(17/10/11 18:58)
Schitterende film! Ijzersterk scenario, indrukwekkende vertolkingen, heel goed gefilmd, een film die met kop en schouders uitsteekt over wat ik al gezien heb in 2011. Moest dit amerikaans zijn dat zou het zeker in de oscars vallen.
Rating zou hoger moeten zijn.
Een beklijvende film die blijft nazinderen.
Rundskop
Patrick Leurs reageerde op: Rundskop(10/10/11 15:58)
Die hele heisa rond Rundskop ontgaat mij totaal.
En zeker de zogenaamde geweldige acteerprestatie van Schoenaerts. Er wordt ongetwijfeld goed geacteerd in de film, maar m.i. niet door Schoenaerts. OK, hij heeft een paar zinnetjes Truiens dialect leren uitspreken, so what? Opgekropte woede en explosieve agressie zijn volgens mij het gemakkelijkst om te spelen voor een acteur. En waarom noemt niemand Jeroen Perceval als het gaat over acteerprestaties?
En dan die dialecten. Er worden zoveel Limburgse dialecten door elkaar gehaspeld in de film dat het lachwekkend wordt. Totaal inconsequent is dat Diederik opgroeit in Limburg en eenmaal volwassen, zuiver West-Vlaams spreekt. Als je iets met dialecten wil doen, doe het dan consequent.
Het acteerwerk van de jonge Jacky en Diederik is schrijnend ondermaats. En het absolute dieptepunt van de film vind ik de vraag van Jacky aan Diederik, wanneer die laatste een beetje te fysiek wordt: "djee zèt toch ginnen homo hè?".
De film wordt zodanig de hemel ingeprezen, dat het wel aan mij moet liggen. Probeer mij eens uit te leggen waarom Rundskop een meesterwerk zou zijn.
Gegroet,
Patrick Leurs
The Smurfs
wolf reageerde op: The Smurfs(22/9/11 02:46)
ik heb de film gezien en vond hem toch heel goed
tijden veranderen en alles word meer en meer digitaal gedaan en dat zie je er aan
voor de film geef ik 8/10 en voor het verhaal 8/10
voor je de film veroordeeld moet je ook eens beseffen dat het voor kinderen gemaakt is
er worden nu tekenfilms gemaakt daar geen verhaal in zit en alleen maar vechten en schieten
is dat dan beter voor de jeugd
Melancholia
bramIk ben vaste lezer van jullie site en deel eveneens een voorliefde voor de films van Von Trier.
Ik kom net uit de bioscoop, waar ik Melancholia heb mogen aanschouwen. en mijn vast gebruik is om dan toch meteen maar even de recensie hier te lezen.
Laat ik vooropstellen dat Melancholia zich qua emotionele impact niet kan meten met een meesterwerk als Dogville of Dancer in the Dark. Twee sterren is zeer te billijken zeg ik puur op gevoel.
Ik vind een aantal kritiekpunten in de recensie toch wat onterecht:
Ten eerste de wetenschappelijke onderbouwing. De film staat mijns inziens vooral in het teken van de onderlinge relaties en de ontwikkeling hierin en in mijn optiek is de katalysator van dit alles (het naderende einde van de wereld) als wetenschappelijk verklaarbaar feit van ondergeschikt belang. Het levert mooie plaatjes op, maar ik geloof niet dat Von Trier de illusie heeft natuurkundige te zijn, en ik vind het dan ook totaal niet storend
Ten tweede wordt gesteld dat Von Trier zich beter had moeten verdiepen in depressies. Maar is dit dan een normale depressie? Speelt het feit dat het einde van de wereld nadert niet een grote rol in het ziektebeeld van Justine? In hoeverre moet de depressie als ziektebeeld dan als blauwdruk voor haar gedrag gelden?
Als derde kritiekpunt wordt het huwelijk als uitgangspunt gegeven. Een begrafenis of jubileum had beter gewerkt. Waarom vraag ik me af. Ik mis hier onderbouwing. Ik vind het huwelijk juist wel treffend. Omdat het symbool staat voor het delen van een toekomst terwijl die toekomstperspectieven bewust of onderbewust voor Justine al niet meer aanwezig zijn. Is treffend meteen maar te makkelijk?
Zomaar wat vragen en opmerkingen n.a.v de recensie die ik kwijt moest.
mvg, bram
Amai
JulesAmai, dit is inderdaad een KUTsite.
The Monk (Le Moine) 1 ster terwijl Harry Potter of zelfs bad teacher (serieus?!) er 2 krijgen.
The monk hoort er 5 te krijgen.
The Tree of Life, das pas een flutfilm, geef die dan 1 ster, of liever nog geen sterren.
Tree of Life (2)
Marc reageerde op: The Tree of Life(25/6/11 15:07)
Ik ben al heel vele jaren een groot liefhebber van mooie films,maar deze film en de super-positieve commentaar hierop van uw recensent vallen me toch wat tegen.De film heeft ongetwijfeld wel kwaliteiten en cinematografisch is het een kunstwerk maar ik vind het thema toch wel erg pompeus en langdradig en heel typisch Amerikaans uitgewerkt,het is er net over vind ik. Hou meer van een sobere prent,bv Le gamin etc..is vrij goed;
Tree of Life (1)
Erdeepee reageerde op: The Tree of Life(10/6/11 20:51)
Deze film vind ik absolute nonsens. Een zeer mager verhaaltje, personages die wel uit een gekkenhuis lijken te zijn ontsnapt, kosmische flauwekul, geen verleden en geen toekomst enz. Verwijder al die pseudo-psychodelische filmbeelden en trim de uitgesponnen closeups tot aanvaardbare lengte, en dan hou je een kortfilmpje over van maximum 20 minuten. Meesterwerk? dikke flauwekul. Als je daar 4 sterren aan geeft, dan hapert er blijkbaar toch iets aan de puntengever.
Brad Pitt
Pj reageerde op: The Tree of Life(5/6/11 23:41)
Alsof Brad Pitt nog niet bewezen had dat hij werkelijk fenomenaal goed kan acteren...(Kalifornia, 12 monkeys, True Romance)..Jammer dat je dit vooroordeel in leven houdt...
K.U.T zegt: De recensie bevestigt net dat Brad Pitt een goed acteur is, ondanks een groot aantal missers op zijn palmares. In de zin wordt namelijk met 'die nog maar eens bevestigt dat hij wel degelijk kan acteren als je hem een goed script en een goede regisseur toeschuift' stilzwijgend verwezen naar zijn glansrollen in 12 Monkeys, The Assassination of Jesse James, Figth Club, Se7en, ...
RSS
HeinoAls ik vanuit mijn RSS reader op een link van een recensie klik kom ik altijd op een lege pagina terecht. Het zou zeer fijn zijn als de RSS de goede links zou bevatten.
K.U.T zegt: Dat zou intussen opgelost moeten zijn! Dank voor deze melding!
The Tree of Lffe
Luc De Vos reageerde op: The Tree of Life(19/5/11 12:13)
Mijn meest overweldigende filmervaring ooit. Met mijn 54 ben ik wel iemand die wordt beziggehouden door grote levensvragen. Voor mij is deze film een zeer groot kunstwerk, dat mij diep heeft geraakt; zoals wanneer ik de eerste keer een echt doek van Van Gogh zag.
Ik zag de film eergisteren en ik word gewaar, als filmfan, dat ik tijd nodig heb eer ik weer een andere film kan zien : ik kan nu even geen banaliteit verdragen.
In a Better World
Aafien reageerde op: In A Better World(14/5/11 18:39)
Superacteerwerk van, hoe kan het ook anders, Mikael Persbrandt, maar ook van alle anderen, zeker van 'de jongens!'. Met overigens prachtige beelden. Een aanrader voor wie de rauwe werkelijkheid maar ook wat romantiek wil..